سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

کابینه‌ی روحانی

من به روحانی رای دادم چون به اصلاح اعتقاد دارم، چون به انتخاب بین بد و بدتر اعتقاد دارم -کما اینکه روحانی به نظرم بد نیست- به روحانی رای دادم درحالی که نمی دانستم چه کسی قرار است وزیرانش باشند، چه کسانی قرار است کابینه اش را تشکیل دهند و برایم مهم هم نبود. برای اینکه بر فرض "بد" بودن، یک کابینه ی "بد" را به یک کابینه ی "بدتر" ترجیح میدهم. اما شمایی که الان نشسته ای و از روحانی سهم خواهی می کنی، شمایی که در مقابل وزیران پیشنهادی روحانی فریاد مخالفت سر می دهی و در محیطِ براندازِ فیسبوک در مخالفت با فلان وزیر "لایک" جمع می کنی، شما فریادِ چی را سر می دهی؟

 شمایی که اینقدر کابینه برایت مهم است باید قبل از رای دادن، قبل از واریز کردن رای به حساب کسی این محاسبات را انجام می دادی. تو که اینقدر برایت مهم بود قبل از رای دادن باید می پرسیدی وزیرت کیست؟ دبیرت کیست؟ همان قدر شتاب زده عکس های پروفایل تان، همپای استدلال هایتان، از تحریم به "رای می دهم" رسید که شعار های "روحانی مچکریم" هایتان به ناسزاها و موج بدبینی و تعیین تکلیف برای روحانی. تکلیف را باید قبل از رای دادن مشخص می کردید. ملت فیسبوک ایران فکر می کنند دموکراسی واقعی یعنی 20 میلیون به یک نفر رای دهند و او از صدقه سر این رای بیاید تک تک وزیرهایش را به رای بگذارد؟ اگر روحانی حرفی دیگر می زد و عملی دیگر از او سر می زد، اگر قولی می داد، اگر اعلام وابستگی به حزبی می کرد، آن زمان زبانتان به حق دراز بود، اگر می گفت که "مگر مشکل جوانان ما موی سر آن هاست" و گشت های ارشاد در دوره اش زیاد می شد، می توانستید برچسب "عوام فریبی" و "دروغگویی" به او بزنید. ما آمال و آرمان و رویای خود را در روحانی جستجو کردیم و الان نیز می توان امیدوار به گوشه ای نشست و منتظر ماند.

نظرات 3 + ارسال نظر
ایرانلی تورک یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:03 ب.ظ

من خودم به روحانی رای دادم ولی اون خودش از خامنه ای هم عوضی تر و خون آشام تره، مجبور بودم رای دادم چون به غیر از اون هیچ کس با تجربه تر نبود ....

نیما دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ق.ظ

محض افزایش اطلاعات سیاسی:
دولت احمدی نژاد هیچ ربطی به افزایش گشت ارشاد نداشت.روحانی عوام فریب نیست؟18 تیر و قالیباف و فراموش نکن

مهراز دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:04 ب.ظ

نیما جان ، اگه رییس جمهور در حوزه ی وظایفش نیست که در مورد گشت ارشاد کاری کنه نبایدبیاد روش مانور بده، اگه مانور می ده و میگه من ال می کنم و بل می کنم بعد بگه در حوزه ی اختیارات من نیست یعنی اینکه داره عوام فریبی می کنه
در مورد 18 تیر و قالیباف و اینا هم که تو مناظره ها از این واضح تر نمی شد توضیح داده بشه و یکی از عوامل بالا رفتن یکباره ی محبوبیت روحانی همون اطلاعاتی بود که در مورد قالیباف و 18 تیر توی مناظره ها داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد