دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۳

مشروح مناظره جالب شریعتمداری و کواکبیان

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 89547
به گزارش ايرنا، کواکبيان در مناظره تلويزيوني با "حسين شريعتمداري" مدير مسئول روزنامه کيهان که سه شنبه شب در برنامه زنده "رو به فردا" از شبکه سوم سيما پخش شد گفت: مردم ما در طول تاريخ نشان داده اند که هيچ گاه دربرابر ارزش ها کوتاه نمي آيند و تحمل نمي کنند که عده اي روز عاشورا به مقدسات توهين کنند. 

وي دليل ادامه جريانات پس از انتخابات را افراط گري طرف هاي مختلف دانست و افزود: هم جريانهاي افراطي و هم جريان آن طرف مرز نمي خواهند اين ماجرا تمام شود و جريانات خودسر کارهايي مي کنند که به گفته رهبر معظم انقلاب کمک به دشمن است. 

دبيرکل حزب مردم سالاري خاطرنشان کرد: بايد به همه بخشهاي قانون اساسي از جمله فصل حقوق ملت عمل شود. مثلا مي گوييم راهپيمايي مجوز قانوني مي خواهد. اين بايد براي همه باشد. اصل وجود هيات منصفه براي دادگاهها را هم داريم. «حمله به بيوت آيت الله صدوقي در يزد ، آيت الله دستغيب در شيراز و آيت الله زرندي در کرمانشاه و بيت حضرت امام در جماران هم محکوم است اما صدا و سيما هيچ کدام از اينها را نمي گويد.» 

شريعتمداري مدير مسئول کيهان نيز در اين مناظره حرکت مردمي را در 9 دي پاسخي به 7 ماه اهانتهاي جريان سازمان يافته دروني و بيروني به مقدسات دانست و گفت: در روز عاشورا ماجراي اين اهانتها به حضرت
هم جريانهاي افراطي و هم جريان آن طرف مرز نمي خواهند اين ماجرا تمام شود و جريانات خودسر کارهايي مي کنند که به گفته رهبر معظم انقلاب کمک به دشمن است
ابا عبدالله و قرآن رسيد و طبيعي بود که مردم به خشم آمده ديگر نمي توانستند تحمل کنند و در روز 9 دي به دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي شان نشان دادند که پاي ارزشهاي انقلاب ايستاده اند.
وي با بيان اينکه ماجراي اخير به هيچ عنوان جناحي نيست افزود: اين مساله، تقابل يک جريان و فتنه سازمان يافته با مباني و اصول انقلاب اسلامي است. 

مديرمسوول روزنامه کيهان مقايسه بين برخي اتفاقات مورد اشاره مدير مسئول روزنامه مردم سالاري با فتنه را پس از انتخابات نادرست دانست و گفت: آن اتفاقات هم خطا بوده اما مقايسه اين دو هم خطاست زيرا ، کساني دقيقا با دنباله روي از يک فرمول شناخته شده بيگانه در مملکت آشوب کردند و براي تضعيف نظام اسلامي گام برداشتند که حمله به مردم، آتش زدن مساجد، پاره کردن عکس حضرت امام و توهين به ابا عبدالله الحسين از جمله کارهاي آنان بود. 

شريعتمداري افزود: اينها به نفع آمريکا و اسرائيل شعار دادند و جرايم بزرگي است که بايد طبق قانون به آنها رسيدگي شود.
به گفته وي ، در جبهه حق هم ممکن است کساني باشند که آدم خوبي نباشند اما اين دليل نمي شود که بگوييم اين جبهه ناحق است، اول بايد اين مرز مشخص شود. 

وي افزود: آقاي کواکبيان اشاره کردند من سخنگوي کسي نيستم اما شما زير تابلوي جريان خاصي هستيد و چرا در مقابل شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران موضع نگرفتيد؟ 

کواکبيان پاسخ داد: من در جاهاي مختلف گفتم که آن شعار و نيز شعار جمهوري ايراني و امثال اينها شعارهاي انحرافي است و بارها در روزنامه مان هم موضع گيري کرديم اما آقايان از روز اول خواستند که جريان معترض در انتخابات را با جريان اغتشاشات يکي کنند.
حمله به بيوت آيت الله صدوقي در يزد ، آيت الله دستغيب در شيراز و آيت الله زرندي در کرمانشاه و بيت حضرت امام در جماران هم محکوم است اما صدا و سيما هيچ کدام از اينها را نمي گويد

وي با اشاره به حماسه بي نظير 22 خرداد اضافه کرد: اگر از اول مي آمدند همه آنها را يکي نمي کردند به اينجا نمي رسيد. 

به گفته وي ، روز 25 خرداد بيش از 2ميليون نفر از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي بدون دادن شعار راهپيمايي کردند اما گفتيم همه وابسته به آمريکا و اسرائيل و فتنه است. 

مدير مسوول روزنامه مردم سالاري گفت: آن کسي هم که مي گويد نه غزه نه لبنان، به خاطر لج بازي با فرد است و حساب اينها با مثلا انجمن پادشاهي که مي گويد ما ترور کرديم ، جداست. 

"اگر کساني مي روند بي بي سي را مي بينند. اين زنگ خطر است زيرا ما آنها را به اينجا کشانديم و اگر صدا و سيما و مطبوعات ما دقيق عمل مي کردند و همه اخبار را پوشش می دادند کار به اينجا نمي رسيد." 

 در ادامه حسین شریعتمداری اظهار داشت: روزي که آقاي خاتمي کانديداتوري اش را اعلام کرد من در يادداشتي نوشتم که او کانديداي اصلي نيست و نامزد اصلي، موسوي است زيرا مديريت فتنه فرمولش را از قبل اعلام کرده بود. 

وي با اشاره به ملاقات خاتمي با جرج سوروس صهيونيست افزود: زماني که اصلاح طلبان آمدند و کميته صيانت از آرا تشکيل دادند ما اعلام کرديم که اينها از پيروزي در انتخابات نا اميدند و بنا دارند که اعلام نمايند در انتخابات تقلب شده است. همچنين نوشتيم که اين جريان نياز به يک نماد رنگين دارد. 

مديرمسوول کيهان خاطرنشان کرد: وقتي که آقاي خاتمي وسط ماجرا اعلام کرد که بهتر است رفراندوم شود، من گفتم اين حرف خاتمي، پيشنهادات مايکل لدين نومحافظه کار آمريکايي است. 

اين کارشناس رسانه يادآور شد: شعار نه غزه نه لبنان دقيقا دو روز قبل از روز قدس توسط سايت وزارت خارجه اسرائيل پيشنهاد شد.
وي افزود:جسارت به منزل آقاي صدوقي بد
زماني که اصلاح طلبان آمدند و کميته صيانت از آرا تشکيل دادند ما اعلام کرديم که اينها از پيروزي در انتخابات نا اميدند و بنا دارند که اعلام نمايند در انتخابات تقلب شده است. همچنين نوشتيم که اين جريان نياز به يک نماد رنگين دارد
است که بايد با آن هم طبق قانون برخورد شود اما بايد دو کفه را ديد. هر کس بايد زير تابلوي خودش باشد. نمي شود که از يک طرف براي فلسطين دل بسوزانيم و از طرفي عليه آن شعار دهيم. 

شريعتمداري تصريح کرد: شعار روز 16 آذر پيشنهاد سايت گويا بود که رسما براي سازمان سيا آگهي استخدام چاپ مي کند. اگر کسي جرمي مرتکب شده، بايد مجازاتش را ببيند. وي افزود: عده اي مي گويند ما با وحدت مخالفيم. وحدت اصلي بين مردم است. کساني که شعارهاي ساختارشکنانه دادند، افراد درون نظام نيستند. 

شريعتمداري با اشاره به سخنان کواکبيان مبني بر مسالمت آميز بودن راهپيمايي 25 خرداد گفت: آيا حمله براي خلع سلاح کردن مرکز بسيج مسالمت آميز است؟ آيا شعار توپ ، تانک، بسيجي ديگر اثر ندارد، آتش زدن مسجد، مغازه ها، موتور سيکلت نيروي انتظامي و کشتن مادر و فرزندش در خيابان در همان روز مسالمت آميز بود؟ 

وي خطاب به مدير مسوول روزنامه مردم سالاري تصريح کرد: شما مي گوييد توده هاي مردم، چه کسي آنها را به خيابان آورد؟ مگر صبح روز انتخابات آقايان رسما نگفتند که ما پيروزيم؟ مگر آن خانم نگفت اگر غير از اين شد، مردم به خيابان بريزند؟ پس از قبل تدارک ديده بودند.

کواکبيان در اين مناظره با اشاره به اينکه من دولت دهم را قانوني مي دانم در پاسخ به تاکيدات شريعتمداري مبني بر ضرورت مرزبندي افراد با دشمنان نظام گفت: من منکر جريان سازمان يافته ضدانقلاب نيستم. عملکرد اينها با ذات انقلاب اسلامي مخالف است. اينها فرصت گير آوردند که عقده هاي خود را خالي کنند اما معتقدم که مي شد تدبير کرد و نبايد جو را امنيتي مي کرديم و اينها را نبايد با مردم عادي يکي بدانيم .
 
نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه "همه ما مقصريم" افزود: شايد من هم دقيقا مرزبندي را انجام نداده باشم اما ما به جاي رفتن به گذشته، مانند
آيا حمله براي خلع سلاح کردن مرکز بسيج مسالمت آميز است؟ آيا شعار توپ ، تانک، بسيجي ديگر اثر ندارد، آتش زدن مسجد، مغازه ها، موتور سيکلت نيروي انتظامي و کشتن مادر و فرزندش در خيابان در همان روز مسالمت آميز بود؟
اين برنامه تلويزيوني، بايد رو به فردا برويم. من الان اين دولت را قانوني مي دانم و همه جا هم گفته ام. بايد به فرمايشات رهبري عمل کنيم و معني ندارد که بگوييم بايد به انتخابات برگرديم. 

وي افزود: مردم باور نمي کنند کسي را که شوراي نگهبان تاييدش کرده، يک هفته بعد بگوييم که اين عامل آمريکا است. مگر آقاي احمدي نژاد هم که جشن پيروزي گرفت، مجوز از جايي گرفته بود؟ هنوز که ايشان از طرف شوراي نگهبان تاييد نشده بود.

کواکبيان در ادامه مناظره زنده تلويزيوني سه شنبه شب شبکه سوم سيما با شريعتمداري با تاکيد بر اينکه در ساختار جمهوري اسلامي ايران تقلب امکان پذير نيست گفت: با اين وجود، معتقدم در انتخابات آينده وزارت کشور بايد لايحه اي بياورد تا جلوي وقوع برخي مسايل که پيش از برگزاري انتخابات انجام شد، گرفته شود. 

وي با بيان اينکه کساني که در انتخابات وارد شدند بايد تا آخر با پذيرش سازو کار موجود ادامه مي دادند، افزود: البته نبايد يک طرف را معصوم بدانيم و طرف ديگر را وابسته به آمريکا. چرا بايد حرف سوروس که يک صهيونيست است را بپذيريم ولي حرف کسي را که 8 سال رييس جمهور اين مملکت بوده نپذيريم. 

مدير مسوول روزنامه مردم سالاري، شريعتمداري را به تخطئه کردن برخي شخصيتها و نخبگان متهم کرد و ادامه داد: نمي شود که همه در يک طرف وابسته به موساد و سيا باشند و به اين ترتيب ديگر هيچ کسي باقي نمي ماند و اين بزرگترين خطر براي نظام است. 

کواکبيان در پاسخ به پرسش مجري که "فيصله دادن ماجرا را در کجا مي بينيد؟" گفت: معتقدم در يک طرح جامع، حساب و وظيفه چهار بخش مردم، حاکميت، نخبگان‌ و آن طرف آبي ها را از هم مجزا کنيم. بايد همه کمک کنيم و با "اقناع" و "اعتدال" فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر جذب حداکثري و دفع حداقلي را اجرا نماييم
مردم باور نمي کنند کسي را که شوراي نگهبان تاييدش کرده، يک هفته بعد بگوييم که اين عامل آمريکا است. مگر آقاي احمدي نژاد هم که جشن پيروزي گرفت، مجوز از جايي گرفته بود؟ هنوز که ايشان از طرف شوراي نگهبان تاييد نشده بود


وي افزود: من تعبيري داشتم که همه طرفها بياييم دور هم بنشينيم و يک لويه جرگه ايراني تشکيل دهيم. بالاخره در اين بيانيه هفدهم هم دولت پذيرفته شده است. به وزارت کشور گفتم چرا شما مجوز نمي دهيد. بايد اجتماعات، دادگاهها،‌ مناظره ها، اعمال ‌دولت و همه چيز بر اساس قانون باشد. 

شريعتمداري مدير مسوول کيهان نيز با بيان اين مطلب که ادامه برخي اتفاقات پس از فرمايشات رهبري در نماز جمعه 29 خرداد قابل درک نيست اين پرسش را مطرح کرد که چگونه مي توان رفتار برخي نخبگان را در اين مدت تعبير کرد و چرا اين افراد اغتشاشگران را محکوم نکردند بلکه با بيانيه هاي خود از آنان دفاع نيز کردند. 

وي با اشاره به برخي اقدامات اغتشاشگران و اهانت کنندگان به مقدسات افزود: اصل ماجرا اين است که ميزان، حال فعلي افراد است. مگر نتانياهو از شما (سران فتنه)‌ به عنوان بزرگترين سرمايه داخل ايران ياد نکرد؟‌ و مگر اوباما و وزير خارجه اش از شما حمايت نکرد؟ 

شريعتمداري خطاب به کواکبيان گفت:‌ شما مي فرماييد که بشدت با دخالت بيگانگان مخالفم. آقاياني مانند مهاجراني و رمضانپور و کديور را که ما معرفي مي کرديم الان پناهنده شده اند. معتقدم جرياني که برخي اعضاي اصلي اش هر از چندي به خارج پناهنده مي شوند،‌ حداقل بايد به فکر باشند. 

وي با تاکيد بر اينکه همه مردم در يک طرف ماجرا هستند افزود: يک عده قليلي هستند که تکليف شان مشخص است و به گفته مقام معظم رهبري مر قانون بايد در موردشان اجرا شود و آنان براي اينکه خودشان را نجات بدهند، ديگران را جلو مي اندازند. 

مدير مسوول کيهان در واکنش به پيشنهاد کواکبيان مبني بر تشکيل لويه جرگه گفت: به نظر من، اين، بازگشت به قهقرا و شيخوخيت و براي افغانستان است. مگر الان قانون نداريم؟ پيشنهاد من اجراي خود قانون است . در اين نظام بايد همه به قانون اقتدا و به آن تن دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي كواكبيان سفسطه گر خوبيست و مي گويد مگر مي شود كسي را كه شوراي نگهبان تاييد صلاحيت كرده يك هفته بعد بگوييم عامل آمريكاست بايد به ايشان چگونه مي توان كسي را كه شوراي نگهبان تاييد كرده است كف بين و رمال و دروغگو نكبت و عامل هر فساد خواند آن هم پيش از انتخابات و بعد از انتخابات نيز ديكتاتور و شعبده باز خواند اما نمي توان رفتار يك كانديدا را پس از انتخابات كه از سوي دشمنان تاييد مي گرد و همان فرد به شجاعت و درستي تاييد مي گردد تحليل كرد كه عامل آمريكاست؟؟؟ از طرفي مگر تاييد شوراي نگهبان كه بر اساس شواهد پيش از انتخابات است را به رفتارهاي آتي و يا اسنادي كه بعدا كشف مي گردد يا معلوم مي شود تسري داد ؟؟ در ضمن ايشان بگويند چرا رفتار سياسي جناح متبوع همواره مورد تاييد غرب و دشمنان قرار مي گيرد ؟؟ ايشان به عنوان يك كارشناس سياسي اين هم نوايي و همراهي را چگونه تحليل مي كنند ؟؟ چرا همه ي كساني كه به نحوي از اين سيستم و انقلاب ضربه خورده اند همواره در همدلي با جناح متبوع ايشان كم نمي گذارند؟؟؟ راستي مگر معيار امام (ره) را گم كرده ايم كه اگر دشمنان از شما تعريف كردند حداقل به خودتان شك كنيد و در خودتان جستجو كنيد؟؟ راستي آقاي كواكبيان چگونه است كه صداي سه ميليون نفر روز 9 دي را نشنيديد ؟؟ آنان چه ي خواستند؟؟ جز محاكمه ي موسوي و كروبي و خاتمي را؟؟ آنان خودسر بودند؟؟ يا فريب خورده ؟؟ آقاي كواكبيان مي شود براي ما نادانان تحليل بفرماييد چرا همه كساني كه در ساليان اخير به غرب پناهنده شده اند و در آنجا بر عليه نظام سخن مي گويند روزي و روزگاري از سوي جناح متبوع شما محسوب مي شدند و در آن زمان آنان را دلسوز و ميانه رو و انقلابي مي دانستيد و اين اتفاق هيچ گاه براي حاميان ولايت رخ نداده است و اگر كسي هم در جناح ولايت بوده و بعد به دامان ضد انقلاب پناه برده الان از حاميان شماست و مخالف ولايت و حتي كيهان مثال بزنم از گروه اول گنجي،‌افشاري ، حقيقت جو، مهاجراني ، كديور و سروش و غيره از گروه دوم طبرزدي و فرشاد ابراهيمي ...... راستي چرا اقاي تحليل گر سياسي نماينده مجلس فارغ التحصيل دانشگاه امام صادق(ع)
مسعودآسیوندزاده
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی از این همه استدلال وحق گویی کاش آقای کواکبیان متوجه خرابکاری های سران وعوامل مدعی اصلاح طلبی می شد وتلاش نمی کرد این همه از این گروه در واقع استحاله طلب جانبداری کند ودر ازای ایراداتی که به هواداران نظام می گرفت خطاهای عمد وسهو آنها را نیز می دید واگر معتقداست که حرف سوروس را درباره ی ملاقات با خاتمی نباید بپذیریم وحرف خاتمی را باید بپذیریم پس پاسخ بدهند چرا این همه مشاوران واطرافیان وهمفکران وحامیانش چرا به غرب پناه برده اند واز تریبونهای دشمن سکولار علیه انقلاب اسلامی بهره می برند وسنگ خاتمی واصلاح طلبی او وامثال او را به سینه می زنند؟!!!
مسعودآسیوندزاده
Iran, Islamic Republic of
من با افکار آقای کواکبیان آشنا هستم ارومیه که آمده بودند (درجریان انتخابات ) درسالن حزب مشارکت به ایشان سوالی کتبی دادم در خصوص آسیب های درون جریان اصلاح طلبی وبرایشان نوشتم بین ترک زبانها مرسوم است که می گویند آفت درخت همیشه از درون خود درخت است شما برای آفت زدایی چرا هیچکاری نمی کنید وهمیشه عیب را در دیگران می بینید درحالیکه شدت معایب مدعیان اصلاح طلبی خارج از حد است دشمنان خیلی آنها دل بسته اند وحمایتشان می کنند