سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

این راننده تاکسی های لعنتی

این راننده های تاکسی هم واقعا روی اعصاب آدم راه میرند . یعنی یکی از شارلاتان ترین قشر های زحمت کش این مملکت این راننده های تاکسی هستند . حالا شاید چون از طبقه ی زیاد مرفه جامعه نیستند و هر روز از صبح تا شب تو این شهر پرسه می زنند و کلی چیز جورواجور دیدند دیگه کلی راه و چاه دستشون اومده و چشم و گوش و کلا همه جای بدنشون باز شده. موقع رانندگی که با این طرز فکر رانندگی می کنند که این خیابون ها محل کار ماست اما محل عبور و مرور و "دور دور" و پرسه زنی و علافی و گشت و گذار ملت پس حق تقدم همیشه با ماست حتی اگر خلافش ثابت بشه و این یکی از دلایلی که تو 70 80 درصد تصادف هایی که یک مالیدگی ریز بین دو تا ماشین پیش اومده یک طرف قضیه تاکسی هست. حالا که نزدیک بهمن که داریم میشیم باید شاهد صف های طویل ملت باشیم که منتظر تاکسی هستند و از اون طرف راننده هایی که یه وری سر خیابون وایسادن و دربست و دربست می کنند و انگار نه انگار این همه ملت تو سرما و در حالی که دستاشون پره دارن سگ لرز می زنند . اما چیزی که از همه بیشتر من رو زجر می ده... من نمی دونم تاکسیرانی این نرخ هایی که آخرش به 25 و 75 ختم میشه رو گذاشته که ملت رو حرص بده یا واقعا هدف دیگه ای هم داشته . مثلا امیرآباد ونک 425 یا ونک پاسداران 525 خب وقتی راننده ها عملا این ها رو گرد می کنند این قیمت ها چرا باید این طوری باشه . شاید الان بگید خب 25 تومن حالا مگه چی هست 40 بار 25 تومنت رو ندن تازه میشه هزار تومن . خب این درست اما اولا که حقمه..چه 25 تومن چه 1 تومن وقتی یه عذرخواهی خشک و خالی هم نمیکنند خب واقعا من یکی اصلا نمی تونم تحمل کنم . دوم اینکه برای مثال امروز از پاسداران داشتم میومدم ونک راننده تو مسیر از 3 تا مسافر دیگه 550 تومن گرفت و اصلا به روی خودش هم نیورد حالا این راننده کسی بوده که از شانس من تو این دو هفته حداقل 7 8 بار سوار ماشینش شدم. وقتی رسیدیم یه 500 بش دادم و منتظر شدم که یک واکنشی نشون بده تا منم مثل سگ هار بپرم پاچشو بگیرم . آقاهه هم برگشت گفت کرایه 525 تومنه . گفتم که ااا؟؟ واسه همین از این سه تا بنده خدا 550 گرفتی؟ در ضمن من خودم 7 8 بار با شما اومدم 550 گرفتی عین خیالت هم نبود حالا 25 تومنت کم شده حساب کتاب سرت شده و 25 تومن هم واست مهم شده . شما اگه 25 تومن واست مهمه الان باید 6 تا 25 تومن به من بدی که میشه 150 تومن و یه جوری خودم رو ولو کردم رو صندلی که آقا بفهمه تا 150 تومن رو نده من یکی بیخیال نمی شم . یارو هم یه خرده موس موس کرد و دید که من همین طوری ولو هستم گفت ا حالا بار بعد 550 گرفتم ازت یه وقت زنگ نزنی تاکسیرانی ؟ گفتم نه مگه خودم این جوریم ( و دستم رو سه دور پیچوندم ) از حلقومت می کشم بیرون حالا هم 150 رو بده که دیرم شده می خوام برم . راننده هم 150 تومن داد و من لبخند رضایتی بر لب به سمت ایستگاه ونک امیرآباد راه افتادم و البته مطمئن بودم که اینجا دیگه نمیشه 425 رو 450 نداد.

نظرات 5 + ارسال نظر
مهیار پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ

چننه تو پسی؟

هر روز نه تنها ۲۵ تومن من رو بلکه ۲۵ بقیه رو نمی دن که هیچ یه عذر خواهی هم نمی کنن حالا فک کن یه روز نخوای ۲۵ بدی کلی کولی بازی و حالا بیا درست کن

جواد پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:26 ب.ظ

ایول ، خیلی با حرکتت حال کردم!:دی
موقع تعطیلیا که میشه ، این خطی های تهران-شمال هم ماهیت خودشونو نشون میدن ، هیچکی نیست تو مملکت بهشون گیر بده! تو روز عادی 5 تومن ، اون موقع میگیرن 20 تومن! منم چند بار رفتم دیدم اینجوریه نرفتم شمال! فقط بخاطر اینکه یارو تو دل خودش احساس نکنه که 15 تومن کرده تو پاچم!:دی

باز اخه اینجا ما تحتش بیشتر می سوزه ...فک کن ...اخه قیمت رو اونجا زده و زیرش هم نوشته کسی حق نداره که از این مبلغ بیشتر بگیره..من یکی این فرهنگ رو جا میندازیم

شیدا دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:12 ق.ظ http://sheidayi.blogfa.com

البته یارو هم آدم حسابی بوده وگرنه پرتت می کرد پایین!

مگه من اینجوری ام ( الان دستم رو کج کردم و لب هام رو اویزون و چشام رو چپ) لهش می کردم ( اسمایلی گه خوری اضافه)

مهدی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:57 ب.ظ

مهراز جون این فرهنگ رو جا بنداز که خوب داری جا میندازی

به نظرم باید همه با هم این فرهنگ رو جا بندازیم نه به خاطر دو تومن یا ۵ تومن یا ۲۵ تومن برای اینکه به بقیه یاد بدیم به حقمون احترام بذارن ..

بابک سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ب.ظ

بابا گناه دارن همین جوریم خوشه ۱ کین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد